MB Entusiastklubbs forum
september 09, 2010, 06:11:11:11 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Hovedside   Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 20   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: CHARLIE´s W116, 1977 Mercedes Benz 450 SEL  (Lest 77347 ganger)
CHARLIE
Trenger dame!
Utlogget Utlogget

MB 600 SEL It´s no longer a car-It´s a lifestyle

Vis profil
« Svar #30 på: oktober 12, 2008, 20:43:43:57 »

Da er det lagt i nytt stål rundt åpningen til takluken, så nå er det helt rustfritt der!! Det er kanten rundt soltaket på den sorte 450 SEL´en jeg var å hentet i Bergen i påsken som har blitt sandblåst og grunnet før den ble fellet ned i mitt originale tak. 

Angående jobben med kanalene så er det også fremgang. På passasjérsiden så viste det seg at det var et lite hull fra hjulhusets bakre del og inn mot gulvet. Her må det også legges inn noe nytt stål. Ellers er det gjort klar for å montere kanalene.   
Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #31 på: oktober 26, 2008, 11:18:18:54 »

Da var taket stort sett ferdig. Det er skåret bort ca 10 cm av taket rundt den fremre delen av soltaket, og så er det lagt i den samme delen fra den 450´en som jeg hugget. Men før vi brukte den delen av taket fra huggebilen, så ble den sandblåst og grunnet, og er nå helt rustfri. Det mangler selvsagt å sparkle litt rundt, men det blir gjordt før bilen skal lakkes.

Her ser dere åpningen rundt soltaket nå;

Til sammenlingning så så det jo slik ut før vi begynte;

« Siste redigering: november 02, 2008, 10:28:28:04 av CHARLIE » Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #32 på: oktober 27, 2008, 20:05:05:52 »

Her nærmer det seg også;

Laughing Laughing Laughing
Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #33 på: oktober 29, 2008, 00:13:13:12 »

Det ser litt håpløst ut det siste bilde der ja  Smile

Neida.. et par tre timers jobb, så er det bra igjenn Laughing

Vel, gjenstår nok noen timers arbeid innvendig ja. Satser på å få begynt med interiør-jobben i januar eller februar, litt avhengig av hvor mye som skal monteres på bilen igjen før Allan begynner med interiøret.

Sitat
Byner å se bra ut dette Charlie Very Happy

Ja, nå begynner det virkelig å gå rette veien. Var en stor lettelse å få taket iorden. Kanalene er jo ikke akkurat noe hokus pokus, og det ser faktisk ut som gulvet er tålig bra bortsett fra et hull inn mot passasjergulvet. (se bilder)

Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #34 på: oktober 31, 2008, 20:54:54:17 »

Da var kanalen på passasjersiden skiftet, så nå kunne dørene på denne siden demonteres. Disse skal sandblåses for den lille rusten som finnes på de.

Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #35 på: november 02, 2008, 10:32:32:43 »

Kommer seg nå Charlie dette blir helt 100! Very Happy

Satser på det ja Cool. Igår ble hele kanalen på førersiden skåret bort og gjort klar for ny kanal. Da oppsto det et problem med hjulbuen på bakskjermen. Den viste seg å være bare kjeks, og var reparert tidligere med sparkel. Her må hjulbuen også skiftes før kanalen kan monteres. Er det noen som vet om BOS leverer kun hjulbuen, eller må jeg kjøpe hele bakskjermen??
Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #36 på: november 02, 2008, 23:27:27:18 »

Her er det bilder av hjulbuen;

Ellers så er den gamle kanalen fjernet, og som dere ser så er det rimelig greit inni her heldigvis Wink

Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #37 på: november 10, 2008, 17:08:08:41 »

Da var 2 stk originale Mercedes forskjermer bestilt Very Happy/ Very Happy/
Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #38 på: november 12, 2008, 00:09:09:09 »

Idag fikk jeg nye deler til varmeapparat reguleringen. De gamle jeg hadde var gamle, stygge og sprø. Dessuten knakk de da jeg skulle ta dem ut av panelet;

Her er de 2 nye;

« Siste redigering: april 02, 2010, 16:44:44:37 av CHARLIE » Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #39 på: november 15, 2008, 00:55:55:39 »

Det jobbes stadig på prosjektet fra både den ene og andre kanten. Det er mange aktører som jobber med 116-prosjektet nå, og det er mange baller i luften for tiden. Jeg skal komme tilbake til hver enkelt aktør etterhvert. Nå nærmer det seg dessverre jul skremmende fort, og det ser litt skummelt ut med tanke på å nå målet med ferdig lakket bil før jul. Jeg krysser både fingre og tær i håp om at vi klarer å nå målet likevel.

Allan hos RA Møbeltapetsering ligger bra an med trekkingen av diverse deler, og jeg var innom ham tidligere idag for å se resultater og samtidig legge litt planer videre med prosjektet. Når bilen skal settes sammen igjen, kreves det et nært og godt samarbeid mellom alle parter.

Her er noen ferske bilder av jobben han driver på med;

Her er den høyre tak-bekledningen ferdig. Som dere ser så er alle vinkler og profiler beholdt;

Her er både høyre og venstre takbekledning, samt listen som skal ligge i bakkant av hattehyllen mot bakvinduet.

Her ser dere at både A-, B- og C-stolpe bekledning stort sett er ferdig. Den store flate delen med et hull imidten er takbekledningen i bakkant. Ellers kan man se den takdelen som skal være mellom soltaket og fronvinduet. Denne delen er formsydd, og er stort sett klar til å dampes for å strekke ut små-rynker i skinnet.

Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #40 på: november 20, 2008, 20:16:16:58 »

Som dere sikkert husker, så skulle Allan hos RA Møbeltapetsering skifte ut alle treplatene på innsiden av dørtrekkene. De gamle treplatene var både vindskeive og fuktskadet etter å ha vært i bilen i over 30 år. Luktet dårlig gjorde de også. Idag da jeg var nedom, så hadde de montert de nye platene;

Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #41 på: november 23, 2008, 00:41:41:30 »

Disse motorene skal jo være bånnsolide, så det eneste som kan være lurt å vurdere er å bytte kamkjedet med alle skinner og strammer.

Motoren har ihvertfall ikke hatt et eneste feilslag til nå, og den starter og sviver selv om den står lenge mellom hver oppstart for tiden.

Jeg har veldig lyst å plukke ut hele motoren, og levere den inn for total-renovering/overhaling. Men det får bli neste prosjekt en annen gang. Nå tar jeg alt karrosseri og interiør denne gangen, og så satser jeg på at motor/gir og drivverk holder noen år til Wink
Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #42 på: november 23, 2008, 18:21:21:29 »

Ser bra ut dette Cool

Jepp, det synes jeg også. Og det ser ikke så dumt ut dette heller;

Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #43 på: november 27, 2008, 17:44:44:16 »

Da er de nye originale skjermene fra Mercedes Benz også på plass. Jeg bare måtte "henge" de på bilen for å se, hehe!!

Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #44 på: november 30, 2008, 10:10:10:08 »

Blir det skinn på dashbordet også Charlie?

Jepp!! Det gjør nok det!! De har holdt på noen dager med å formsy dashbordet, men de er ikke helt ferdige enda. Her er noen bilder underveis;

Loggført

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 20   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!