MB Entusiastklubbs forum
september 11, 2010, 00:42:42:04 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Hovedside   Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 20   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: CHARLIE´s W116, 1977 Mercedes Benz 450 SEL  (Lest 77528 ganger)
CHARLIE
Trenger dame!
Innlogget Innlogget

MB 600 SEL It´s no longer a car-It´s a lifestyle

Vis profil
« Svar #15 på: juli 06, 2008, 12:24:24:33 »

Da er setene ferdige, og skal pakkes forsvarlig inn og lagres mørkt og tørt i romtemperatur frem til de skal monteres i bilen. Resultatet er jeg utrolig godt fornøyd med. Spensten i setene er akkurat som nye, og det er helt fantastisk å kjenne på det nye skinnet.

Jeg har lovet å legge ut bilder, og de kommer her;

Her er passasjer setet;

Her er en av de nye baksete ryggene iferd med å ferdigstilles;

....og de skal tilslutt bakpå her;

Her er baksetet ferdig;

...og her viser Roger Allan frem førerstolen;

Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Innlogget Innlogget

Vis profil
« Svar #16 på: juli 07, 2008, 23:52:52:42 »

Glemte å legge ut det siste bildet av setene. Her er "dokument-nettet" montert bak på fremstolene. Jeg synes at disse er med å pynter opp litt.

Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Innlogget Innlogget

Vis profil
« Svar #17 på: juli 11, 2008, 01:20:20:03 »

Her er noen bilder fra da vi begynte å rive fra hverandre bilen. Jakten på rusten er begynt;

Her er siste bilde av en komplett front;

Så forsvant høyre forskjermen. Den var ikke noe å spare på, så den må erstattes av en ny skjerm. Da er jo selvsagt alt annet enn originalt utelukket Wink. Som dere ser så er det faktisk ikke så ille som forventet her, men litt arbeid blir det jo likevel.

Så fikk vi av den venstre forskjermen, og plutselig trengte jeg 2 nye forskjermer.... Laughing Laughing Laughing

På denne siden ser ikke kanalen så ille ut......ikke foreløpig ihvertfall Rolling Eyes

Litt rustsveising i innerskjermen på denne siden må ihvertfall til;

Her er det meste av fronten demontert.

Her i bakkant av forhjulet på høyre side begynte det å se litt skummelt ut på kanalen....

Denne kanalen er helt gåen i den fremste delen, og da skifter vi like godt hele kanalen med en gang. For sikkerhets skyld så bestilte jeg like godt ny kanal på andre siden også i samme slengen. Jeg synes det er like greit å få skiftet til nye på begge sider når man først er igang.

Problemet er jo fortsatt at det ikke er så lett å få fatt i nye deler. Vi har nå ventet på delene i snart én og en halv måned. Meget frustrerende Confused.
« Siste redigering: februar 21, 2010, 13:38:38:16 av CHARLIE » Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Innlogget Innlogget

Vis profil
« Svar #18 på: juli 14, 2008, 23:21:21:50 »

Ehh... du fant et hull foran i den ene kanalen så derfor skifter du begge to. hele?  Shocked

Ehhh..... JA! Er ikke det helt normalt da???  Laughing Laughing Laughing
Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Innlogget Innlogget

Vis profil
« Svar #19 på: juli 15, 2008, 22:53:53:25 »

Det er nå like greit å gjøre det skikkelig når man først skal gjøre det skikkelig. Så lenge bilen står og det er folk tilgjengelig til å jobbe på den er det jo nesten litt dumt å ikke gjøre det Smile

Det er akkurat det jeg også mener. Det er bedre å skifte en kanal for mye nå, enn å begynne å lappe eller skifte en kanal til om 2-3 år når bilen er ferdigbygget og lakket. Selfølgelig blir det dyrere, men målet med denne bilen er ikke å få lappet den sammen billigst mulig. Målet er at den skal være i utstillingsstand, samt være blandt de fineste 116-bilene i landet.
Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Innlogget Innlogget

Vis profil
« Svar #20 på: juli 18, 2008, 00:19:19:55 »

Måtte rydde og sope litt i garasjen her om dagen, og i den forbindelse så trillet jeg 450´en på utsiden så den fikk litt frisk luft. Fikk tatt noen bilder av bilen, som viser hvordan bilens tilstand er idag.

Her er bildene;

Det er nå det begynner å blir spennende. Nå skal jo kanalene av, og det er jo da vi virkelig får se hvordan gulvets tilstand er

« Siste redigering: februar 21, 2010, 13:43:43:16 av CHARLIE » Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Innlogget Innlogget

Vis profil
« Svar #21 på: juli 19, 2008, 13:21:21:43 »

Fikk priser på innerskjermer og frontstykke igår. Ca 10.000,- til  12.000,-  pr stk Shocked Shocked.

Kan sveise en del for den prisen gitt.....
« Siste redigering: juli 19, 2008, 13:23:23:24 av CHARLIE » Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Innlogget Innlogget

Vis profil
« Svar #22 på: august 08, 2008, 13:54:54:08 »

Da har jeg benyttet en deilig fridag til å foreta et lite besøk hos Roger Allan på RA møbeltapetsering. Han ringte meg tidligere i uken og kunne fortelle at han skulle trekke én av delene som skal trekkes i skinn for å se hvordan det ville bli. Jeg lot meg selvsagt ikke be 2 ganger.

Da jeg kom ned til ham så fikk jeg se resultatet av galskapen. Han hadde valgt ut dekselet som går på B-søylen fra gulvet og opp til taket. Her er det montert på en liten "boks" til bryteren på varmen i baksetet. Dette er slik orginalt, og gjorde at jobben ble litt mere utfordring. Dekselet var ikke helt ferdigstilt, men gjør at vi får et godt inntrykk om hvordan dette vil bli til slutt. Jeg synes dette ble helt rått, og ikke minst var det en DEEEEEEILIG skinn-lukt av dekselet Mr. Green.

« Siste redigering: april 02, 2010, 16:42:42:23 av CHARLIE » Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Innlogget Innlogget

Vis profil
« Svar #23 på: august 12, 2008, 10:59:59:29 »

Da har jeg snopet litt igjen hos merkeforhandleren Cool

Bestilte 2 nye orginale vindusheis-brytere foran;

..og 1 ny orginal nødblinkbryter;

Blir "gydd" det i midtkonsollet Wink Wink

« Siste redigering: august 12, 2008, 11:25:25:39 av CHARLIE » Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Innlogget Innlogget

Vis profil
« Svar #24 på: august 24, 2008, 10:56:56:46 »

Da har prosjektet endelig fått vind i seilene!! Begynte med innerskjermen på passasjersiden. Har pusset rent og skåret bort alt rust. Har laget ny innfestning til skjermen øverst, samt lagt i litt stål i forkant av innerskjermen. 

Hvis dere ser på det første bildet, så kan dere se en sveis i bakkant av innerskjermen. Her har noen vært før oss. Han som hjelper til med rustsveisingen mener at bilen antakelig har hatt en skade mellom hjulet og gulv/kanalen. Dette har vært reparert en gang tidligere, og selv om sveisen ikke ser pen ut rent optisk så er reperasjonen mer enn god nok. Det kan være at det er denne skaden som har gjort at kanalen på denne siden er angrepet av rust. For det er faktisk bare den fremste halve meteren av kanalen som er rustet.

Jeg glemte av kameraet, så jeg fikk ikke tatt noen før bilder, men slik ble resultatet;

Her kan dere se hvordan innfestningen til høyre forskjerm var før;

På det nederste bildet viser det litt rust i nedre kant av innerskjermen. Dette er bare overflate, og vil bli tatt sammen med kanalene. Da skal bilen heises opp på bukker, og hjulene tas av. Blir lettere å komme til da.
« Siste redigering: februar 21, 2010, 13:54:54:08 av CHARLIE » Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Innlogget Innlogget

Vis profil
« Svar #25 på: august 24, 2008, 21:08:08:38 »

Her er innerskjermen på førersiden etter at forskjermen er demontert;

Her er di pusset ned til stålet, og skåret rent for rust;

..og laget et passelig stykke med stål, som først blir sprøytet med dette stoffet;

...her er hullet i ferd med å bli lappet. Legg for øvrig merke til resten av innerskjermen. Alt dette brune som dukket opp under skjermene er nesten bare overflaterust. Da vi pusset litt i innerskjermene så kom det frem stort sett bare rent stål!! Det virker som om det er MYYYYYE mindre rust på bilen enn først antatt!! Very Happy Very Happy

...da var det ene hullet tett, så var det bare det lille hullet i lykteholderen på frontstykket;

...før vi kunne sprøyte denne deilige rustbeskyttelsen på;

« Siste redigering: februar 21, 2010, 13:57:57:10 av CHARLIE » Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Innlogget Innlogget

Vis profil
« Svar #26 på: august 28, 2008, 00:10:10:55 »

Til de som tror at jeg ikke er med å skrur selv, så er det herved motbevist  Laughing Laughing

Her er jeg i full gang med å prøve å få av det f*****  hengerfestet Wink

...noe som viste seg  å være litt av en jobb gitt!!

Men nå er det endelig av, og det skal ALDRI på igjen!!!

Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Innlogget Innlogget

Vis profil
« Svar #27 på: august 29, 2008, 00:16:16:43 »

Her kommer det enda litt oppdaterte bilder;

Nå er det ikke mye igjen å skrue av bilen!! Hehe!!

Her ser dere hvordan det så ut under pakningen til bagasjerommet. Så her er det stort sett bare å matte ned litt før lakkering!! Har allerede kjøpt helt NY pakning som skal på etter at bilen er lakkert Cool

Rundt baklyktene er heldigvis rustfritt Wink Her skal det monteres NYE baklykter når den tid kommer!!

...eksoshalene ser faktisk såpass fine ut, at jeg sannsynligvis bare går over en omgang med Autosol.
Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Innlogget Innlogget

Vis profil
« Svar #28 på: september 01, 2008, 20:42:42:00 »

Her er bildene av kanalene Cool;

Loggført

CHARLIE
Trenger dame!
Innlogget Innlogget

Vis profil
« Svar #29 på: september 04, 2008, 12:40:40:04 »

Nesten som julekvelden idag  Cool Cool Cool

Loggført

Sider: 1 [2] 3 4 ... 20   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!